Kevätretki Somerolle 24.5.2022

37 senioria osallistui keväiselle kokopäiväretkelle Somerolle. Osa menomatkasta ajettiin vanhaa Härkätietä, ja perillä Somerolla tutustuimme Someron luontoon, nähtävyyksiin ja historiaan Arja ja Matti Torkkomäen opastuksella. Sää oli aurinkoinen ja lähes kesäinen, joten selvisimme hyvin Häntälän Notkojen luontopolusta. Jatkoimme sieltä kaupungin keskustaan ja edelleen kartanoreittiä Baddingin kioskille ja Hovilan kartanoon lounaalle ja Muistojen kultaa-näyttelyyn. Päivän päätteeksi opastettu tutustuminen Someron kirkkoon ja hautausmaalle. Kotimatkan alkuun tarjoutui vielä tilaisuus vintage-shoppailuun Helmi-kaupassa.

Alla kuvia retkeltä.

Markku kuvasi Häntälän Notkoilla kevätesikoita ja isokäenrieskoja. Kuvat: Markku Hietala

Someron Hautausmaa: Kaija Aarikan ja Rauli Badding Somerjoen haudat. Kuvat: Anneli Hietala

Suosittuja kuvauskohteita olivat ryhmämme Notkojen upeissa maisemissa, ja Hovilan navetanvintin kattorakenteet. Kuvat: Anna Kaarina Aaltonen-Wagoner