Retket ja matkat

Kotimaan matkojen kohdalla käynnistyy keväällä 2020 kokeilu netti-ilmoittautumisesta matkoille

Ilmoittautuminen matkoille, matkojen maksaminen sekä käytännön ohjeita matkoille ja retkille osallistuville:

Ilmoittautuminen retkille ja matkoille on sitova. Osanottajien määrä vaikuttaa esimerkiksi bussimatkan hintaan ja liput täytyy useimmiten maksaa etukäteen. Poisjäämiset aiheuttavat yhdistykselle kohtuuttomia lisämenoja.

Ulkomaan matkoissa ja monipäiväisissä kotimaan matkoissa on vastuullisena matkanjärjestäjänä matkatoimisto, jolle myös matkat maksetaan suoraan. Osa kotimaan matkoista maksetaan yhdistyksen tilille.

Ilmoittautumiset kunkin matkan tai retken esitetiedoissa ilmoitettuna aikana kyseisen matkan matkavastaavalle, tai netissä jos näin kyseisen matkan tai retken esitteessä on mainittu. Matkavastaava kuittaa aina ilmoittautumisen saapuneeksi. Jos kuittausta ei tule, soita matkavastaavalle. Pyydämme myös kertomaan omat rajoitukset jo ilmoittautumisen yhteydessä, kuten matkapahoinvointi ja ruoka-aineallergiat.

Matkojen maksusta sekä peruutusehdoista ja peruutusmaksuista on matkakohtaiset ohjeet matkan esitetiedoissa. Maksettaessa on aina käytettävä viitenumeroa. Mikäli osallistuminen peruutetaan, tulee siitä ilmoittaa matkavastaavalle välittömästi.

Matkoille ja retkille osallistuvan tulee itse huolehtia omista vakuutuksistaan, yhdistys ei ota matka- ym. vakuutuksia. Ulkomaan matkoille lähtevällä on oltava voimassa oleva passi tai henkilökortti, ulkomaille mukaan myös EU-sairaanhoitokortti (saa ilmaiseksi Kelasta).

Matkakohtaisissa esitetiedoissa annetaan tarvittaessa osallistujille lisäohjeita, esimerkiksi passin pakollisuudesta, kohdemaassa tarvittavista rokotuksista, tai kyseisen matkan tai retken soveltuvuudesta liikuntarajoitteisille.

Matkoista annetaan tietoa näiden nettisivujen lisäksi torstaituokioissa ja Kaupunkiuutisten seuratoimintapalstalla.

Matkalla voidaan kuvata ja kuvia käyttää yhdistyksen viestinnässä. Mikäli joku ei halua olla mukana kuvassa, niin poistuu tilanteesta kuvauksen ajaksi.