Retket ja matkat

Ilmoittautuminen matkoille, matkojen maksaminen sekä käytännön ohjeita matkoille ja retkille osallistuville:

Ilmoittautuminen retkille ja matkoille on sitova. Osanottajien määrä vaikuttaa esimerkiksi bussimatkan hintaan ja liput täytyy useimmiten maksaa etukäteen. Poisjäämiset aiheuttavat yhdistykselle kohtuuttomia lisämenoja. Mikäli osallistuminen peruutetaan, perimme matkasta peruutusmaksun, joka määräytyy matkakohtaisesti ja ilmoitetaan tarkemmin matkan esitetiedostossa.

Matkalla voidaan kuvata ja kuvia käyttää yhdistyksen viestinnässä. Mikäli joku ei halua olla mukana kuvassa, niin poistuu tilanteesta kuvauksen ajaksi.

Matkoista tarkemmat tiedot nettisivujen lisäksi torstaituokioissa ja Kaupunkiuutisten seuratoimintapalstalla.

Matkojen maksusta on matkakohtaiset ohjeet matkan esitetiedoissa, ks. sivut "Kotimaan matkat" tai "Ulkomaan matkat". Maksettaessa on käytettävä viitenumeroa.

Ilmoittautumiset kunkin matkan tai retken esitetiedoissa ilmoitettuna aikana kyseisen matkan matkavastaavalle .

Matkavastaava kuittaa aina ilmoittautumisen saapuneeksi. Jos kuittausta ei tule, soita matkavastaavalle.

Matkalle osallistuvan muistilista:

Matkoille ja retkille osallistuvan tulee itse huolehtia omista vakuutuksistaan, yhdistys ei ota matka- ym. vakuutuksia. Ulkomaan matkoille lähtevällä on oltava voimassa oleva passi tai henkilökortti, ulkomaille mukaan myös EU-sairaanhoitokortti (saa ilmaiseksi Kelasta)!

Pyydämme myös kertomaan omat rajoitukset jo ilmoittautumisen yhteydessä, kuten matkapahoinvointi ja ruoka-aineallergiat.

Matkakohtaisissa esitetiedoissa saatetaan antaa osallistujille lisäohjeita, esimerkiksi passin pakollisuudesta, kohdemaassa tarvittavista rokotuksista, tai kyseisen matkan tai retken soveltuvuudesta liikuntarajoitteisille tai heikkokuntoisille.