Retket ja matkat

Jouko Lehtonen p. 050 060 7507 tai jouko.s.lehtonen@gmail.com

Jorma Railio p. 040 557 1205 tai jorma.railio@gmail.com
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Outi Ruohela, p. 040 090 6951, tai outiruohela@gmail.com

Matkoille ja retkille ilmoittaudutaan kussakin ilmoituksessa mainitulle henkilölle.

Kuljetukset lähtevät pääsääntöisesti linja-autoaseman tilausajopysäkiltä Wetterhoffinkatu 2:sta ja mainitaan ilmoituksissa "Wetteriltä".

Ilmoittautuminen matkoille, matkojen maksaminen sekä käytännön ohjeita matkoille ja retkille osallistuville:

Tasapuolisen ilmoittautumismahdollisuuden vuoksi huomioon otetaan vain sellaiset ilmoittautumiset, jotka on tehty ilmoittautumisajan alkamisesta alkaen (ei siis etukäteisilmoittautumisia). Ilmoittaudu ensin ja maksa vasta kun olet saanut tiedon, että mahduit mukaan.

Ilmoittautuminen retkille ja matkoille on sitova. Osanottajien määrä vaikuttaa esimerkiksi bussimatkan hintaan ja liput täytyy useimmiten maksaa etukäteen. Poisjäämiset aiheuttavat yhdistykselle kohtuuttomia lisämenoja.

Ulkomaan matkoissa ja monipäiväisissä kotimaan matkoissa on vastuullisena matkanjärjestäjänä matkatoimisto, jolle myös matkat maksetaan suoraan. Osa kotimaan matkoista maksetaan yhdistyksen tilille.

Matkavastaava kuittaa aina ilmoittautumisen saapuneeksi. Jos kuittausta ei tule, soita matkavastaavalle. Pyydämme myös kertomaan omat rajoitukset jo ilmoittautumisen yhteydessä, kuten matkapahoinvointi ja ruoka-aineallergiat.

Matkojen maksusta sekä peruutusehdoista ja peruutusmaksuista on matkakohtaiset ohjeet matkan esitetiedoissa. Maksettaessa on aina käytettävä viitenumeroa. Mikäli osallistuminen peruutetaan, tulee siitä ilmoittaa matkavastaavalle välittömästi.

Matkoille ja retkille osallistuvan tulee itse huolehtia omista vakuutuksistaan, yhdistys ei ota matka- ym. vakuutuksia. Ulkomaan matkoille lähtevällä on oltava voimassa oleva passi tai henkilökortti, ulkomaille mukaan myös EU-sairaanhoitokortti (saa ilmaiseksi Kelasta).

Matkakohtaisissa esitetiedoissa annetaan tarvittaessa osallistujille lisäohjeita, esimerkiksi passin pakollisuudesta, kohdemaassa tarvittavista rokotuksista, tai kyseisen matkan tai retken soveltuvuudesta liikuntarajoitteisille.

Matkoista annetaan tietoa näiden nettisivujen lisäksi sähköisillä jäsenkirjeillä ja Kaupunkiuutisten seuratoimintapalstalla.

Matkalla voidaan kuvata ja kuvia käyttää yhdistyksen viestinnässä. Mikäli joku ei halua olla mukana kuvassa, niin poistuu tilanteesta kuvauksen ajaksi.