Muut kerhot ja aktiviteetit jäsenille

Koronavirus- epidemian vuoksi on kerhotoiminta keskeytetty 30.4.2020 asti. Mikäli tilanteessa tapahtuu oleellista paranemista, tarkastelemme asiaa
uudelleen.

Tietovisakerho Kansalliskerholla. Voitte virkistää aivojanne ja kaivaa muistilokeroistanne arvokkaita tietoja yhdessä pohtien. Tietovisakerhossa ratkotaan ohjaajan laatimia tietovisoja ryhmätyönä ja leikkimielellä. Ohjaaja selostaa toimintatavan ja tulokset visailusta saadaan jo kerhoaikana.  Kevätkaudella 2020 jatkamme taas parillisilla viikoilla joka toinen maanantai klo 15.15-16.45, 20.1 alkaen. Osallistumismaksu 2€/kerta. Ohjaajana toimii Pekka Purhonen p. 040-5027113 tai pekka.purhonen@pp3.inet.fi .

Syyskaudella 2019 kisa oli aiempaa tiukempaa, mutta voittajajoukkue erottui muista tasaisen varmalla ja vakuuttavalla tiimityöskentelyllä. Alla kuvassa Tuija, Kristiina ja Liisa palkintoineen Pekan onniteltavana. Kuva: Jorma Railio

Shakkikerho

Pelaatko aktiivisesti tai olet asiasta kiinnostunut, tule ja osallistu. Jos sinulla on shakkilauta tai -kello, ota mukaan. Osallistumismaksu 2€/kerta.

Lisätietoja antaa Raimo Raassina 0407510314, jolle myös ennakkoon ilmoittautuminen on toivottavaa.

Harjoittelemme myös eri pelinavauksia, ja kaudella 2019-2020 järjestimme pikapeliturnauksen.  Kuvat: Jorma Railio

Sijoituskerho

Sijoituskerho Hämeen seniorisijoittajat Kansalliskerholla kevätkausi 2020 on päättynyt. Sijoituskerho on opintopiiri, joka paneutuu kuukausittain erilaisiin osake- ja rahastosijoittamista koskeviin teemoihin ammattisijoittaja Tapio Haaviston opastuksella.  Osallistumismaksu 2€/kerta.

Yhdyshenkilö  Tapio Haavisto p. 050-3603971 tai tapio.haavisto@luukku.com

Alla kuva kerhosta syksyllä 2019. Kuva: Tapio Haavisto

Luku- ja keskustelupiiri Keinukamarissa maanantaisin klo 13 - 14. Senioreita toivotaan mukaan lukemaan ja keskustelemaan. Asiaa voi tiedustella Kirsti Parikalta puh. 0400 776112 tai parikkakirsti@gmail.com

Kirjallisuuskerho

Torstai klo 14–15.30 Kirjallisuuskerho Kansalliskerholla,  kerran kuussa. Keskustelemme ennalta sovituista kirjoista leppoisasti kahvia juoden. Luemme sekä suomalaista että käännettyä kaunokirjallisuutta. Ohjaaja Sirkka-Liisa Virtanen p. 040-5890282 tai sirkkaliisa.virtanen@saunalahti.fi

Älypuhelinkerho
Kokoonnumme kerholla parittomilla viikoilla maanantaisin klo 13-14.30. Syyskausi alkaa 7.9.2020.

Ei ryhmäjakoa, tilaisuudet ovat avoimia kaikille laitetyypistä ja -merkistä riippumatta, jakaannumme 2-3 hengen harjoitusryhmiin paikanpäällä käyttöjärjestelmittäin. Osallistumismaksu 2€/kerta.Tiedustelut: Jorma Railio puh 040 5571205 jorma.railio@gmail.com

Digitaitojen perusopastusryhmä kokoontui kahdesti marraskuussa 2019 VOP:n digikouluttaja Mika Pelvolan johdolla. Alla Mika johdattelee ryhmäämme pilvipalveluiden mahdollisuuksiin. Kuva: Jorma Railio

Älypuhelinkerho keväällä 2019. Marjatta, Ulla, Jussi ja Sirpa harjoittelevat valokuvaamista ja kuvan lähettämistä. . Kuva: Jorma Railio

Alla älypuhelinkerhon vuoden 2019 kuvakilpailun palkitut kuvat. Saimme nyt uudet voittajat: Raili Saajos voitti matkakuvasarjan kuvallaan Vienankarjalasta. Muut kolme sarjaa voitti Antero Rutanen. Lisäksi palkittiin Marjatta Keto jäkäläkuvastaan.

Uusi kuvakilpailu on käynnissä, Sarjoina nyt ”Luontokuvat”, ”Eläinkuvat” ja ”Vuoden hauskin kuva” – kukin kuvaaja saa lähettää YHDEN kuvan kuhunkin sarjaan

Paras harrastuskuva: Nuotiotuli lämmittää retkellä. Kuva: Antero Rutanen
Paras eläinkuva. Perhoset, kuva: Antero Rutanen