Muut kerhot ja aktiviteetit jäsenille

Tietovisakerho Kansalliskerholla. Voitte virkistää aivojanne ja kaivaa muistilokeroistanne arvokkaita tietoja yhdessä pohtien. Tietovisakerhossa ratkotaan ohjaajan laatimia tietovisoja ryhmätyönä ja leikkimielellä. Ohjaaja selostaa toimintatavan ja tulokset visailusta saadaan jo kerhoaikana. Syksyllä 2019 jatkamme, nyt parittomilla viikoilla joka toinen maanantai ajalla 9.9-2.12 klo 15.15-16.45. Osallistumismaksu 2€/kerta. Ohjaajana toimii Pekka Purhonen p. 040-5027113 tai pekka.purhonen@pp3.inet.fi .

"Tietäväiset"- joukkue ylsi voittoon kevään tapaan myös syyskaudella 2018. Kuvassa Jari, Kristiina ja Anne palkintoineen. Voittajat kuvasi "joka paikan vaihtopelaaja" Jorma Railio

Shakkikerho

Pelaatko aktiivisesti tai olet asiasta kiinnostunut, tule ja osallistu. Jos sinulla on shakkilauta tai -kello, ota mukaan. Syksyllä jatkamme kerholla 2.9 alkaen parillisina maanantai-iltapäivinä klo 13-15 . Osallistumismaksu 2€/kerta.

Lisätietoja antaa Raimo Raassina 0407510314, jolle myös ennakkoon ilmoittautuminen on toivottavaa.

Harjoittelemme myös eri pelinavauksia ja miten niistä peli jatkuu. 12.11.2018 oli teemana kuningatargambiitti. Kuvat: Jorma Railio

Sijoituskerho

torstaisin klo 14-16 Sijoituskerho Kansalliskerholla. Syksyllä 19.9., 17.10., 14.11. ja 5.12.. Sijoituskerho on leppoisa ja avoin opintopiiri, joka paneutuu kuukausittain erilaisiin osake- ja rahastosijoittamista koskeviin teemoihin: 19.9. sijoittaminen raaka-aineisiin, 17.10 sijoitusstrategiat, 14.11.sijoitusvinkit ja 5.12. salkunhoito.
Osallistumismaksu 2€/kerta.
Yhdyshenkilö Tapio Haavisto p. 050-3603971, tapio.haavisto@luukku.com

Kirjallisuuskerho

klo 14–15.30 Kirjallisuuskerho Kansalliskerholla 20.9., 18.10., 15.11. ja 13.12.
Keskustelemme ennalta sovituista kirjoista leppoisasti kahvia juoden. Luemme sekä suomalaista että käännettyä kaunokirjallisuutta. Ohjaaja Sirkka-Liisa Virtanen p. 040-5890282 tai sirkkaliisa.virtanen@saunalahti.fi

Vanerikerho

Kerho on tauolla toistaiseksi.

Älypuhelinkerho
Syksyllä 2019 jatkamme kerholla parittomilla viikoilla maanantaisin klo 13-14.30, ajalla 9.9-16.12  (ei kokoontumista 21.10) Ei ryhmäjakoa, tilaisuudet ovat avoimia kaikille laitetyypistä ja -merkistä riippumatta, jakaannumme pöytäkuntiin paikanpäällä käyttöjärjestelmittäin. Osallistumismaksu 2€/kerta.Tiedustelut: Jorma Railio puh 040 5571205 jorma.railio@gmail.com

Digitaitojen perusopastusryhmä kokoontuu taas digikouluttaja Mika Pelvolan johdolla 8.11 ja 15.11 klo 11.30-13.00 Kansalliskerholla, Kaivokatu 16. Opastus on tarkoitettu ensisijaisesti tietotekniikan aloittelijoille sekä toukokuun perusopastukseen osallistuneille, muille on paikkoja rajoitetusti. Tiedustelut ja ilmoittautuminen: jorma.railio@gmail.com tai tekstivietillä puh. 0405571205

Alla vuoden 2018 kuvakilpailun palkitut kuvat. Seija Vainikka täydensi hattutemppunsa voittamalla kahden luontokuvasarjan voiton jälkeen matkakuvasarjan. Uusi kuvakilpailu käynnistyi saman tien; ota kuva älypuhelimellasi tai tabletillasi ja lähetä Jormalle. Sarjoja on hiukan uusittu: luontokuvat, matkakuvat, henkilökuvat, eläinkuvat. Voittajat valitaan syksyn 2019 viimeisessä tapaamisessa.

Älypuhelinkerho keväällä 2019. Marjatta, Ulla, Jussi ja Sirpa harjoittelevat valokuvaamista ja kuvan lähettämistä. . Kuva: Jorma Railio

Luku- ja keskustelupiiri Keinukamarissa maanantaisin klo 13 - 14. Senioreita toivotaan mukaan lukemaan ja keskustelemaan. Asiaa voi tiedustella Kirsti Parikalta puh. 0400 776112 tai kirstiparikka (at) suomi24.fi

Alla älypuhelinkerhon vuoden 2018 valokuvauskilpailun palkitut kuvat

Paras harrastuskuva: Kuviokelluntaa. Kuva: Anneli Heräjärvi