Kirjastoretket Lokakuu 2021

Kirjastoretket toteutuivat vihdoinkin, kahden siirron jälkeen! Tässä ensin kuvia todella antoisalta ensimmäiseltä retkeltämme 22.10. Alkuun kirjaston yleisesittelyä, joka jo herätti runsaasti kysymyksiä kirjaston palveluista ja monista muista mahdollisuuksista. Sitten jakaannuimme kahteen ryhmään, ja tutuksi tulivat niin lainaus-, kopio- ja lukupalvelut, kuin myös kokoustilat, karaoke- ja bändiharjoitushuoneet - kaikki kirjaston asiakkaiden varattavissa. Tutustuimme vielä kirjavarasto Jemmaan ja arkistokammioon. Huomasimme vielä, että harmaana sadepäivänäkin  katon aurinkopaneeleista saatiin sähköä talteen. Kierroksen päätyttyä muutama meistä sai päivitettyä kirjastokorttinsa, tai ainakin selville unohtuneen PIN-koodin.

Toinen retki 29.10 sujui kuten ensimmäinenkin - todella hyvissä merkeissä. Kiitokset Seija Shemeikalle tiimeineen hyvin järjestetyistä ja antoisista retkistä!

Alkuesittely Leino-salissa. Kuvat: Leena Railio

Kuvia kierrokseltamme otti Jorma Railio. Yläaulan infopiste ja taidenurkka, yleiskuvaa ja palvelupisteillä, bändiharjoitushuone ja aurinkovoimainfoa.

Toisella retkellä saimme kierroksen aikana myös ihailla aurinkoisia näkymiä Vanajavedelle, Linnan suuntaan. Kuvat: Anita Wickström

Kaarina teki retken jälkeen kävelylenkin Linnanpuistossa ja kuvasi kirjaston edestä avautuvaa näkymää Linnan suuntaan. ” Uusittuun Hämeenlinnan kirjastoon oli meille tänään järjestetty hieno esittelykierros. Kyllä on upea, voisi jopa sanoa kulttuurikeskus! Sijaintikin tässä Vanajaveden äärellä” Kuva: Kaarina Siitonen