Seniorikävely 6.5.2021

Tämän kevään Seniorikävely toteutui 6.5.2021 Tervaniemen ulkoilualueella. Retki toteutui valtakunnallisen Kävelykipinä-haasteen hengessä, tosin soveltaen: pääryhmässämme oli 9 senioria ja kaksi kääpösnautseria, ja muutama ilmoittautunut käveli samoihin aikoihin muissa maisemissa. Sää oli kolea, mutta säästyimme sateelta. Kävelykipinän postilaatikko tosin taisi jäädä meiltä huomaamatta... no, tieto retkestämme on lähetetty vastuujärjestäjälle, ja saimme hyvän alun liikunnalliselle kesälle - Kävelykipinästä ja Kävelykilometrikisasta lisää liikuntasivullamme

Reijo kuvasi ryhmäämme ennen kierrokselle lähtöä, ja onnistui reitillä löytämään myyrien rakentaman labyrintin ja kuvaamaan naavaa hauskasta kuvakulmasta. Kuvat: Reijo Parikka

Kirsti löysi lammelta sammakonkutua. Aurinko paistoi retken aikana vain hetkittäin, mutta juuri kuvaushetkellä peilityyneen lammen pintaan ja puut näyttävät olevan nurinpäin! Kuva: Kirsti Parikka

Alajärven tyyneyttä veneineen, kodan ympäristöä ja järvimaisemaa polulta Kotsaaren suuntaan. Kuvat: Liisa Kivistö

Harmaapartojen iloinen kohtaaminen. Kuva: Jorma Railio

Seniorikävelyn voi tehdä myös etänä, kotimaisemiaan Parolassa kuvasi Kaarina Siitonen.

Kävellä voi myös kaupunkiasiointien lomassa, Anita kuvasi kevään kukkaloistoa Helsingin keskustassa. Kuvat: Anita Wickström